Monday, August 22, 2011

new updates...

Hallo...dah lama x update blog ni...

hmm..
apa nak cerita ye..

hah..!!!
tapi dah lupa la!!...

takpe la cite je la..

makin lama makin cepat rasa berlalu..macam 1 hari =  1 jam
pejam celik pejam celik
dah nak dekat habis ramadhan ni..
semakin rasa sedih ramadhan meninggalkan kita..

tapi aku tertanya-tanya mengapa bila tiba ramadhan semua bermalas-malasan,
sedangkan bulan nilah bulan kita lebih dekatkan diri padaNya
tapi bila tiba nak raya,kita rasa seronok dan beria-ia
nak itulah inilah,tapi tidakkah terfikir sebenarnya puasa mengalakkan kita bersederhana,
daripada membazir tak tentu hala
begitu juga dengan hari raya.
Aku pun tertanya-tanya dalam diri aku sendiri juga,adakah dalam bulan ni aku berjaya ubah diri aku untuk jadi lebih baik?
Aku masih berfikiran negatif bahawa aku takut untuk berubah.
APA SALAHNYA BERUBAH!!!!!!???BERUBAH KEPADA LEBIH BAIK???!!!!!!!!!!!!ADAKAH SALAH???!!!!!!
Aku  juga melihat kebanyakan orang puasa,alhamdulillah bagi sesiapa yg betul-betul berpuasa tu tapi ada segilintir yang tak menghayati sepenuhnya apa itu puasa selain daripada menahan makan dan minum.

macam-macam aku nampak...dan korang fahamilah sendiri apa yg aku cakapkan ni...
itu sahaja entry aku kali ni..
chow walow!!!
oh lupa..!!selamat berpuasa dan selamat hari raya maaf zahir batin



No comments:

Post a Comment