Monday, June 13, 2011

MUET results....

hah..akhirnya hari ditunggu-tunggu telah tiba...tgh malam tadi dah keluar keputusan MUET mid-year...
Kul 10.40 ambik results kat bilik gerakan.Kitorang semua rasa x sabar nak tgk result.Sungguh aku tak sangka,tercapai jugak apa yg aku hajati sebelum ni,band 4 dengan jumlah markah terkumpul 189/300.Alhamdullilah,syukur aku kat Allah dapat jugak.Aku pun tak sangka jugak Shakrinal pun dapat band 4 gak.Lagipun dialah closest rival aku dalam MUET ni.Dia kurang 6 markah daripada aku.Well,aku tak boleh nak cakap besar sangat.Tapi pencapaian itu boleh dibanggakan bagi kelas aku,7A3..Sekarang ni,tinggal setapak lagi ke universiti yang bakal aku tujui.Aku sangat berminat dalam bidang TESL.Hanya selangkah sahaja lagi nak mencapai impianku sebagai seorang guru Bahasa Inggeris.Selain itu,Yoshini,Lakshman,dan Vibulan pun dapat band 4,Dila,Sam dapat band 3.Aku turut berbangga dengan diorang semua.Kepada kawan-kawan lain yang dapat band 1&2,don't give up.Try harder and harder.Insya-Allah boleh korang berjaya dalam MUET.Kiranya kalau nak diikutkan yang dapat band 3&4 ialah seramai 7 orang.(anggaran).Overall,alhamdulillah.
Aku perlu kotakan nazar yang telah aku buat,kalau aku dapat band 4 MUET,belanja makan bakso.Aku tak kisah.sangat.Lagipun kalau tak ditunaikan,berdosalah kiranya.Tapi setakat ini,aku tak boleh nak bangga sangat dengan pencapai ni,sebab STPM akan datang tak lama lagi...so aku perlu pertingkatkan diri aku supaya aku dapat capai apa yg aku nak dalam STPM 2A dan 2A-...Usaha lebih gigih lagi,insya-Allah pasti berjaya.


Sekian entry aku kali ini...
CHIAOW...
ASSALAMUALAIKUM W.B.T.

No comments:

Post a Comment